poniedziałek, 7 października 2013

Skrzydełka w miodzie

Przepis na pyszny i prosty obiad z jedną z moich ulubionych marynat. Kurczak wychodzi miękki, soczysty i ma piękny, rumiany kolor.



Składniki:

- 8  skrzydełek z kurczaka
-4 łyżeczki miodu
- 4 łyżeczki musztardy
- 4 łyżeczki sosu sojowego
- 2 łyżki oleju
- tymianek

Skrzydełka, myjemy, wycieramy papierowym ręcznikiem i odcinamy końcówki. W misce mieszamy miód, musztardę, sos sojowy i olej. Dodajemy świeży lub suszony tymianek. Można użyć również ziół prowansalskich. Skrzydełka zalewamy gotowa marynatą, dokładnie je obtaczając. Odstawiamy na pół godziny do lodówki. Piekarnik nagrzewamy do 180 stopni i pieczemy skrzydełka 40 minut, raz na jakiś czas polewając górę marynatą. Podajemy z talarkami, frytkami lub ryżem.



Smacznego!

18 komentarzy:

  1. zgłodniałam:)Monika Szlązak

    OdpowiedzUsuń
  2. mniam, mniam, lubie kurcacka :D

    zapraszam na kokilkowe ciacho! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Robię podobne :-), palce lizać. Piękne zdjęcia !

    OdpowiedzUsuń
  4. Koniecznie do zrobienia, trafiłaś w moje smaki:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyglądają cudnie :) Lubię skrzydełka bardzo, bardzo :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pyszne skrzydełka a jakie cudowne zdjęcia: )

    OdpowiedzUsuń
  7. od teraz to będzie i moja ulubiona marynata ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. koniecznie do spróbowania :D brzmi pysznie!!!

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale musiały być chrupiące! :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. super, muszę wypróbować, bo kurczak u mnie często gości, ale w takim wydaniu jeszcze go nie jadłam

    OdpowiedzUsuń
  11. Odpowiedzi
    1. Dziękuję za komentarz. Cieszę się, że smakowało :)

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i każdy komentarz. Jest mi bardzo miło gościć Cię na moim blogu. Jeśli wypróbowałaś/łeś mój przepis i chcesz się podzielić zdjęciem, wyślij je do mnie na maila, a umieszczę je w galerii czytelników na facebooku :)

Pozdrawiam,
Ania