sobota, 1 marca 2014

Blok waniliowy z pistacjami, żurawiną i orzechami

Jakie to jest dobre! Od razu przypominają się smaki dzieciństwa. Blok smakuje, jak biała czekolada. Dodatek pistacji, żurawiny i orzechów nadaje fantastyczny smak. Myślę, że również wizualnie całość prezentuje się świetnie.



Składniki:

- 300 g mleka w proszku
- 100 g orzechów laskowych
- 100 g orzechów włoskich
- 80 g żurawiny
- 80 g obranych pistacji
- 12 herbatników
- 120 g masła
- 1/3 szklanki cukru
- 3/4 szklanki wody
- 2 łyżeczki cukru wanilinowego


Mleko w proszku mieszamy z bakaliami i pokruszonymi herbatnikami. W rondelku umieszczamy masło, cukier i wodę. Gotujemy na małym ogniu, do połączenia się składników. Masę odstawiamy, aby trochę przestygła. Keksówkę (u mnie 26x14) wykładamy folią spożywczą. Folia powinna wystawać za foremkę, aby łatwiej wyciągało się blok. Przestudzoną, letnią masę wlewamy do mleka z bakaliami. Całość dokładnie mieszamy i przekładamy do keksówki. Masę dociskamy łyżką, przykrywamy folią i umieszczamy w lodówce. Najlepiej na całą noc.  








Smacznego!

30 komentarzy:

  1. Świetne! :) Chętnie bym spróbowała jak smakuje :)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda apetycznie, muszę zrobić :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda niesamowicie, kusi bardzooo,, żałuje , że jest mleko w proszku, mam alergię.
    Zazdroszczę smaku:)
    Miłego wieczoru.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie, ja też żałuję, że nie możesz spróbować :( Pozdrawiam!

      Usuń
  4. Wygląda przecudownie! Po prostu mus wypróbować :))

    OdpowiedzUsuń
  5. Bajecznie wyglada,a więc masa jest miękka ,kremowa,jak czekolada?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po schłodzeniu masa jest zwarta, kremowa. Wydaję się twarda, ale idealnie się kroi. Rozpływa się w ustach :) Musisz spróbować :)

      Usuń
  6. wygląda świetnie:) białej wersji nie robiłam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale on wygląda cudnie! Narobiłaś mi ochoty na to cudo!

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda naprawdę wspaniale! Z takim ogromem bakalii lubię najbardziej :)

    OdpowiedzUsuń
  9. mmm.., ale rewelacyjnie wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  10. wygląda niesamowicie bajecznie! ;D

    OdpowiedzUsuń
  11. Chyba najładniejsze zdjęcie czekoladowego bloku jakie widziałam ;) Bardzo apetycznie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  12. O żesz Ty! Ten blok wygląda po prostu nieziemsko, i te kolory! Mam obłęd w oczach:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Zrobiłam! Blok pyszny, wszystkim smakował, nawet dostałam zamówienie na kolejny :) Pozdrawiam! Kasia

    OdpowiedzUsuń
  14. Waniliowego nie znałam, wygląda pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Nigdy nie jadłam białego bloku :) Trzeba to nadrobić :) A różowe tło wyszło idealnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Dziękuję! :) Koniecznie musisz kiedyś wypróbować, bo jest pyszny :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Czy pistacje mają być solone czy nie?

    OdpowiedzUsuń
  18. Czy pistacje są solone czy nie?

    OdpowiedzUsuń
  19. przepyszny,....zrobilam wczorai i lumaaaa

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i każdy komentarz. Jest mi bardzo miło gościć Cię na moim blogu. Jeśli wypróbowałaś/łeś mój przepis i chcesz się podzielić zdjęciem, wyślij je do mnie na maila, a umieszczę je w galerii czytelników na facebooku :)

Pozdrawiam,
Ania