sobota, 14 września 2013

Rolada bezowa z malinami

Pierwszą roladę, którą zrobiłam zjedli w tak błyskawicznym tempie, że nie zdążyłam jej zrobić zdjęć. Postanowiłam więc zrobić kolejną :) Pyszna bezowa rolada z malinami, rozpływa się w ustach! Koniecznie musicie ją zrobić. Sama nie wiem, czemu tak długo zwlekałam... Pewnie, jak większość z Was bałam się jej... Bałam się, że nie wyrośnie, nie zawinie się, połamie się itd. Muszę Wam powiedzieć, że tak szybkiego i prostego przepisu dawno nie widziałam. Roladę robi się błyskawicznie, nie łamie się przy zawijaniu. Jest idealna!




Składniki:

- 6 białek
- 250 g cukru
- 1 łyżka octu winnego
- 400 g śmietanki kremówki 30%
-   250 g mascarpone
- 3 łyżeczki cukru pudru
- skórka otarta z połowy cytryny (opcjonalnie)
- 500 g malin


Blachę z piekarnika lekko natłuszczamy po bokach i wykładamy papierem do pieczenia. Piekarnik rozgrzewamy do 160 stopni. Białka ubijamy na sztywno, dodajemy stopniowo cukier i na samym końcu ocet. Gotową masę wykładamy na blachę i rozprowadzamy równomiernie zostawiając odstęp 2 cm z każdej strony, ponieważ beza nam urośnie. Bezę pieczemy 10 minut, po czym zmniejszamy temperaturę do 140 stopni i pieczemy kolejne 10 minut. Jeśli beza robi się zarumieniona, można przykryć ją folią aluminiową. Upieczoną bezę wyjmujemy z piekarnika i studzimy 10 minut. W tym czasie ubijamy kremówkę, dodajemy mascarpone, cukier puder i otartą skórkę z cytryny. Wszystko razem dokładnie mieszamy. Na blat wykładamy papier do pieczenia, oprószamy go cukrem pudrem i przekładamy odwróconą bezę. Następnie zdejmujemy z góry delikatnie papier, nakładamy krem, wykładamy maliny i zawijamy bezę. Zawiniętą roladę możemy owinąć papierem do pieczenia i umieszczamy na 2 godziny w lodówce.




Smacznego!

inspiracja tutaj

39 komentarzy:

  1. przyznam, że trochę obawiam się rolad. Ale Twoja wygląda tak smakowicie (mmm beza, mascarpone), że muszę się przełamać! :) super zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
  2. za roladę jeszcze się nie brałam, wygląda wręcz bajecznie :) z malinami pycha!

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam fijoła na punkcie rolad. Twoja wygląda przepysznie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękna i taka wdzięcznie delikatna! Aż trudno uwierzyć, że to rolada bezowa, wygląda tak puszyście!;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudo!
    Uwielbiam bezowe desery...

    OdpowiedzUsuń
  6. Pewnie mega słodycz :)

    OdpowiedzUsuń
  7. skoro tak zachwalasz, to trzeba zrobić:)

    OdpowiedzUsuń
  8. do rolady nie mam obaw, za to do bezy:P nie przepadam za nią bo jest dla mnie za słodka i jak widzę roladę bezową zawsze mam skojarzenie właśnie, że będzie dla mnie za słodko:P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja dałabym się pokroić za kawałek rolady bezowej ;)

      Usuń
  9. powiedziałaś rolada, do tego bezowa i z malinami?!
    Czy ty chcesz żebym ci się teraz na głowę zwaliła? :D
    Przecież to musi smakować niebiańskoooooo <3

    OdpowiedzUsuń
  10. Zachwyca wyglądem! jestem pewna że smakiem również :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jestem pod wrażeniem..Rolada bezowa musi być wspaniała. : )
    A w dodatku jak ślicznie się prezentuje!

    OdpowiedzUsuń
  12. Tylko 20 minut pieczenia? Chyba się skuszę, tort bezowy mi nigdy idealnie nie wychodzi, może za to rolada się uda... Kasia

    OdpowiedzUsuń
  13. piękna jest! ten kontrast bieli i czerwieni! ;-)chyba muszę się w końcu wziąć za roladę ;-)

    OdpowiedzUsuń
  14. o rany ale cudna rolada,,,uwielbiam bezę więc w najbliższym czasie wypróbuję

    OdpowiedzUsuń
  15. Wygląda pięknie, też kiedyś bałam się rolad, ale okazało się, że niepotrzebnie :-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Pysznie wygląda. Wspomnienie lata przy tej paskudnej pogodzie :).

    OdpowiedzUsuń
  17. Zrobiłam! Rolada wyszła genialna, wszystkim smakowała! :) Kasia

    OdpowiedzUsuń
  18. a czy maliny moga byc mrozone? i czy przed wyłozeniem rozmrozić je czy nie??? chce zrobic na świeta wuec prosze o szybka odpowiedz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Maliny mogą być mrożone, najpierw należy umieścić je na durszlaku, aby się rozmroziły i obciekły.

      Usuń
  19. Zrobiłam rolade- ale beza wyszła mi bardziej jak pianka- nie wiem czy nie za krótko w piekarniku... :( dodatkowo krem wyszedł mi kwasnawy :( ....jedyne co.to napisze,ze dałam mrożone maliny i są super;) trzymaly formę w lodowce i nie rozlały się... Za 2 tyg powtórzę rolade,ale potrzymam chyba dłużej w piekarniku...mimo wszystko przepis super! Szybko ;) Polecam!!! ;););)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za opinie :) Beza w tym przepisie wychodzi, właśnie jak pianka. Góra ma być zarumieniona. Co do długości pieczenia, każdy piekarnik grzeje inaczej, następnym razem możesz przytrzymać bezę w piekarniku trochę dłużej. Zobaczysz, jak wyjdzie. Krem za kwaśny? Może za dużo cytryny? Możesz całkowicie ją pominąc, czasami o niej zapominam i beza jest równie pyszna. Następnym razem dodaj świeże maliny, a zobaczysz różnicę w smaku. Pozdrawiam serdecznie! :)

      Usuń
  20. To racja, ze ze świeżymi malinami bedzie napewno lepsza ;) ...chce też spróbować troszkę przekombinowac i do śmietany i mascarpone dać masę krowkowa a zamiast malin daktyle i orzechy-coś na podobe tortu tyle ze jako rolade ;) ale!- cieszę sięe naprawdę ze ta beza mi wyszla-pierwszy raz ;);)!!! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale będzie słodko! :) Pochwal się, jak wyszło :)

      Usuń
  21. Po raz kolejny zrobiona i po raz kolejny wyszła pyszna! Polecam wszystkim!

    OdpowiedzUsuń
  22. Wychodzi przepyszna. Bezę troszkę dłużej piekłem ale to raczej wina piekarnika nie przepisu ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i każdy komentarz. Jest mi bardzo miło gościć Cię na moim blogu. Jeśli wypróbowałaś/łeś mój przepis i chcesz się podzielić zdjęciem, wyślij je do mnie na maila, a umieszczę je w galerii czytelników na facebooku :)

Pozdrawiam,
Ania