piątek, 6 września 2013

Figi zapiekane z serem pleśniowym i boczkiem

Sezon na figi trwa, co mnie bardzo cieszy. Uwielbiam te owoce w każdej postaci. Dziś przygotowałam figi zapiekane z serem pleśniowym i boczkiem. Bardzo lubię takie połączenie smaków. Zamiast sera pleśniowego możecie użyć sera koziego, natomiast zamiast boczku polecam szynkę parmeńską.





Składniki:

- 4 świeże figi
- 4 plasterki parzonego boczku
- 100 g sera pleśniowego typu lazur



Figi myjemy i nacinamy tworząc ćwiartki. Owijamy każdą figę boczkiem i spinamy wykałaczką. Ser pleśniowy kroimy w kostkę i nadziewamy figi. Rozgrzewamy piekarnik do 160 stopni i zapiekamy 20 minut. Do środka możecie również dodać orzechy włoskie a całość skropić octem balsamicznym.

 








Smacznego!

31 komentarzy:

  1. Wygląda cudownie, ale to już nie na mój brak umiejętności kulinarnych :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudne są, w smaku muszą zniewalać!; )

    OdpowiedzUsuń
  3. figi, ser pleśniowy, mięcho? Wow, egzotycznie, bardzo!

    OdpowiedzUsuń
  4. mmm jakie to ładne i fajne!

    zapraszam na mini serniczek!

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszę spróbować w takiej postaci, wyglądają super :>

    OdpowiedzUsuń
  6. Aż mi ślinka pociekła na ich widok:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Smaki idealne! I śliczne zdjęcia

    OdpowiedzUsuń
  8. Cudności, a do tego pięknie zrobione zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam takie połączenia. :)
    Zdjęcia fenomenalne! Gratulacje.

    OdpowiedzUsuń
  10. pieknie to wyglada i pewnie tak smakuje:)

    OdpowiedzUsuń
  11. to coś dla mnie, uwielbiam figi w każdej postaci:)))

    OdpowiedzUsuń
  12. Wypróbowałam już kilka przepisów z Twojego bloga, do tej pory się nie zawiodłam. Ten przepis jest następny w kolejce.
    Pozdrawiam A.

    OdpowiedzUsuń
  13. fajny przepis :) to połączenie smaków może być strzałem w dziesiątkę :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Połączenie idealne, a tak piękne zdjęcia dodatkowo kuszą:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Wspaniały pomysł! Te figi wygladają tak smakowicie, mniam! Uwielbiam figi.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  16. O jejku jak to cudnie wygląda :)) Musiałby być przepyszne :) Na pewno wypróbuję, jak tylko dorwię figi :))

    OdpowiedzUsuń
  17. Ale mnie wszyscy kuszą tymi figami! No ale nie ma co, wyglądają cudownie! ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Jakie piękne wykwintności :)! Nigdy nie jadłam fig w takim doborowym towarzystwie !

    OdpowiedzUsuń
  19. Wyglądają genialnie:) A połączenie fig, sera pleśniowego i boczku...mmm niebo w gębie:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Czy zamiast sera pleśniowego mogę użyć mozzarelli?

    OdpowiedzUsuń
  21. Figi są prześliczne, uwielbiam nie tylko je jeść, ale i na nie patrzeć :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Jadłam śliwki z boczkiem (pycha) i figi z serem pleśniowym. Ale fig z boczkiem i serem pleśniowym jeszcze nie, pyszna propozycja :).

    OdpowiedzUsuń
  23. ooooooooo, ale będą pyszności.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i każdy komentarz. Jest mi bardzo miło gościć Cię na moim blogu. Jeśli wypróbowałaś/łeś mój przepis i chcesz się podzielić zdjęciem, wyślij je do mnie na maila, a umieszczę je w galerii czytelników na facebooku :)

Pozdrawiam,
Ania