wtorek, 24 września 2013

Grillowany camembert z gruszką w balsamico

Lubicie camemberta? Jeśli tak to dobrze trafiliście. W wersji na ciepło jest jeszcze lepszy! Aksamitny i płynny w środku... W połączeniu z gruszką i  balsamico tworzy świetne danie.





Składniki:

- ser camembert
- 1 gruszka
- 2 łyżki octu balsamicznego
- oliwa


Patelnię grillową smarujemy odrobiną oliwy. Grillujemy camemberta ok. 4 minuty z jednej strony, następnie przekładamy i grillujemy kolejne 4 minuty z drugiej strony.  Gruszkę myjemy i obieramy,  połowę kroimy w kostkę i smażymy na oliwie do momentu, aż gruszka zmięknie. Następnie dodajemy ocet balsamiczny i mieszamy, aż sos lekko zgęstnieje. Drugą połowę gruszki kroimy w plasterki i układamy na talerzu. Na gruszki kładziemy camemberta i polewamy sosem z gruszkami.

Jeśli nie posiadacie patelni grillowej camemberta można włożyć do rozgrzanego piekarnika do 180 stopni na 6-8 minut. Można naciąć też górę sera na krzyż.




Smacznego!

inspiracja tutaj
 

24 komentarze:

  1. zapowiada sie rewelacyjnie - zrobie w domu jak pojade do Polski ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Trafiłaś w mój gust.Uwielbiam camemberta:))

    OdpowiedzUsuń
  3. robiłam kiedyś pieczonego i podałam z pomidorami i mango ! było pyszne! dlatego biorę Twoje w ciemno :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z mango nie próbowałam, ale uwielbiam ten owoc, więc taka wersja na pewno by mi smakowała :)

      Usuń
  4. Piękne zdjęcie i sprawdzone smaki. Uwielbiam camembert, pieczony najbardziej.

    OdpowiedzUsuń
  5. Eleganckie i na pewno pyszne danie, bo camemberta uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. O tej porze roku tylko z gruszką! No może jeszcze z figą... Albo ze świeżutką konfiturą z żurawiny...? Nie konfitura niech ostanie na zimę! Teraz tylko z gruszką :) Świetna propozycja!

    OdpowiedzUsuń
  7. uwielbiam sery!:) fajny pomysł na przystawkę:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wyśmienite połączenie! W połączeniu z owocami to moje ulubione wydanie camemberta

    OdpowiedzUsuń
  9. Słów mi zabrakło. Pychota :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Camembert po królewsku !
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. nie wiem, czy lubię, ale ta potrawa tak wygląda, ze zjadłabym ją już oczyma <3

    OdpowiedzUsuń
  12. Zapisuję! Do zrobienia!

    OdpowiedzUsuń
  13. Jest to coś co uwielbiam! Plus piękne zdjęcia, od razu chce się zjeść ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Normalnie je się oczami!!

    OdpowiedzUsuń
  15. Pyszne:) jak zwykle nie zawiodłam się na przepisie

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i każdy komentarz. Jest mi bardzo miło gościć Cię na moim blogu. Jeśli wypróbowałaś/łeś mój przepis i chcesz się podzielić zdjęciem, wyślij je do mnie na maila, a umieszczę je w galerii czytelników na facebooku :)

Pozdrawiam,
Ania