czwartek, 19 września 2013

CIASTO MILIONERA / MILLIONAIRE'S SHORTBREAD

Ciastko, karmel, czekolada? Tak, to jest dokładnie to! Połączenie idealne. Ciasto jest bardzo słodkie, na pewno nie należy do ciast małokalorycznych, ale coś nam się w końcu raz na jakiś czas należy :) Zachęcam do spróbowania miłośników słodkości. Przepis powstał na podstawie kilku przepisów znalezionych w internecie. Serdecznie zapraszam!




Składniki:
(forma  o wymiarach: 20x30)

Spód:

 - 1 i 1/3 szklanki mąki
- 180 g masła
- 70 g drobnego cukru
- 1 laska wanilii

Warstwa karmelowa: 

- puszka mleka skondensowanego słodzonego (530 g)
- 60 g masła

Warstwa czekoladowa:

- 100 g czekolady gorzkiej
- 100 g czekolady mlecznej
- łyżka masła

Formę smarujemy masłem i wykładamy papierem do pieczenia. W misce umieszczamy mąkę, masło w temperaturze pokojowej, cukier oraz wydrążone ziarenka wanilii. Za pomocą miksera wyrabiamy ciasto, które powinno przypominać piasek. Wykładamy formę ciastem i wstawiamy do nagrzanego piekarnika do 180 stopni na 5 minut. Następnie zmniejszamy temperaturę do 150 stopni i pieczemy 35 minut. Upieczone ciasto powinno być jasne.  

Mleko w puszce gotujemy w garnku 1 godzinę. Puszka powinna być cała przykryta wodą. Następnie otwieramy puszkę i przelewamy mleko do rondelka, dodając masło. Gotujemy ok. 15 minut często mieszając do połączenia składników i zgęstnienia karmelu. Gotową, gorącą masę wylewamy na przestudzony spód i równomiernie rozprowadzamy. Odstawiamy do ostygnięcia i stężenia masy na godzinę. 

Czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej, dodajemy łyżkę masła i mieszamy do połączenia składników. Następnie rozprowadzamy równomiernie na karmelowej warstwie i odstawiamy do przestygnięcia. Gotowe ciasto wkładamy do lodówki.




Smacznego!

23 komentarze:

  1. Nabrałam na nie wieelkiej ochoty ;) chętnie skorzystam z Twojego przepisu ;))

    OdpowiedzUsuń
  2. akurat nie moje smaki - za słodkie, choć w domu znalazło by wielbicieli:P

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj taaak, to jest to, co muszę kiedyś zrobić!

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię wszystkie jego warstwy,więc ja chętnie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Poproszę kawałek,...albo dwa: )

    OdpowiedzUsuń
  6. Słooodko mi od samego patrzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  7. milionerką nie jestem, ale może po zjedzeniu takiego ciasta stanę się nią?:D:D

    OdpowiedzUsuń
  8. Wg mnie ono powinno się nazywać milion kalorii;) Ale pomijając ten malutki szczegół jest pyszne. To fakt:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda zabójczo! Z chęcią bym spróbowała

    OdpowiedzUsuń
  10. zastanawiam się co upiec na powitanie w nowej pracy i chyba się zainspiruję, wygląda świetnie:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam to ciasto! Wyszło Ci wprost idealnie!

    OdpowiedzUsuń
  12. osobiście nie jadłam ale słyszałam, że przepyszne

    OdpowiedzUsuń
  13. Wspaniałe!
    Szkoda,że nie mogę się poczęstować...

    OdpowiedzUsuń
  14. kaloryczne, ale warte grzechu :) piękne ci wyszło, mmm;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Czy laska waniliowa jest konieczna?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Laskę wanilii można pominąc lub zastąpić cukrem wanilinowym, zmniejszając jednocześnie porcję cukru białego :)

      Usuń
  16. Super ciasto! : )
    Wspaniałe połączenie smaków.. całość musi być boska!

    OdpowiedzUsuń
  17. Uwielbiam i robie. Proponuje jeszcze do masy tofii dodać rodzynki moczone w spirytusie ;) lub innym alkoholu! Rewelacja

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie lubię rodzynek, ale często dodaje orzechy laskowe :) Pycha :)

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i każdy komentarz. Jest mi bardzo miło gościć Cię na moim blogu. Jeśli wypróbowałaś/łeś mój przepis i chcesz się podzielić zdjęciem, wyślij je do mnie na maila, a umieszczę je w galerii czytelników na facebooku :)

Pozdrawiam,
Ania