czwartek, 3 kwietnia 2014

Warstwowa sałatka z jajkiem

Warstwowa sałatka z jajkiem to moja pierwsza propozycja na Wielkanoc. Zachwyca swoją prostotą i wyglądem. Można ją podawać na różne sposoby. W ringach, w misce, ułożoną warstwowo lub wymieszaną.




Składniki:
(2 porcje)
- 150 g pieczarek
- 1 cebula
- 6 plasterków szynki
- 4 jajka
- 1/2 brokuła
- majonez
- sól
- pieprz
- kiełki
- szczypiorek


Pieczarki oraz cebulę  kroimy w drobną kostkę. Podsmażamy chwilę na patelni, przyprawiamy solą i pieprzem. Jajka gotujemy na twardo, drobno siekamy białka i żółtka. To samo robimy z szynką. Brokuła gotujemy 6 minut w osolonej wodzie, następnie odcinamy różyczki i drobno je siekamy. Białka, żółtka oraz brokuły mieszamy z odrobiną majonezu. Na talerzu kładziemy ring. Nakładamy pieczarki, następnie białka jajek, szynkę, brokuła oraz żółtka. Dociskając składniki zdejmujemy ring. Sałatkę ozdabiamy majonezem, kiełkami i szczypiorkiem. 







 Smacznego!


Wielkanocne Smaki - edycja IV

31 komentarzy:

  1. Pieknie i elegancko idealne na swieta:)

    OdpowiedzUsuń
  2. przepiękna sałatka!na pewno smakuje również świetnie

    OdpowiedzUsuń
  3. pięknie podana :) i śliczny talerzyk, też miałam na niego ochotę ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. genialny pomysł na świąteczne danie! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wchodzę tu często,ale za każdym razem jak wchodzę jestem pod wielkim wrażeniem! Wszystko wygląda tak pięknie, a same przepisy i dobór składników są tak udane, że aż trudno mi to ująć w słowa. Sałatka wygląda świetnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za tak miłe słowa! Dla takich komentarzy warto się starać :)

      Usuń
  6. U Ciebie jak zawsze tak pięknie podane że oczu nie mogę oderwać :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ładny sposób podania:-) A sałatka na pewno pyszna.

    OdpowiedzUsuń
  8. Wspaniale podana sałatka, wygląda jak najbardziej wykwintna przystawka :) A połączenie składników bardzo fajne.

    OdpowiedzUsuń
  9. Odpowiedzi
    1. W tamtym roku jedynie się nią zachwyciłam, a w tym chciałabym zrobić na święta. :) Tylko o jakie ringi chodzi w przepisie? Nie mam nic takiego co nadawałoby się do stworzenia formy dla takiej sałatki. Mogę prosić fotkę i inf. gdzie ew. takich szukać? :)

      Usuń
    2. Ringi, obręcze wyglądają tak: http://allegro.pl/obrecze-wykrawacze-ringi-do-potraw-6-el-foremki-i5154138539.html Ja swoje kupiłam kiedyś w Lidlu, co jakiś czas się trafiają. Można spróbować też wykonać taki ring, obcinając końcówki plastikowej butelki. Pozdrawiam!

      Usuń
  10. Pięknie wygląda, aż żal ją zjeść; )

    OdpowiedzUsuń
  11. Pięknie podana! Widać idealnie wszystkie warstwy :)

    OdpowiedzUsuń
  12. no idealne! :) pieknie wyglada!

    OdpowiedzUsuń
  13. Przecudnie wygląda ta sałatka ;)

    Zapraszam na konkurs wielkanocny http://wulkan-smaku.pl/konkurs-zdrowa-wielkanoc/

    OdpowiedzUsuń
  14. Sałatka zrobiona i zjedzona :)
    Dziękuję za pyszną inspirację :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło i cieszę się, że smakowała :) Pozdrawiam!

      Usuń
  15. Pięknie wygląda :)
    Sama bym się skusiła na tak cudnie podaną sałatkę :)
    A talerzyk - prześliczny :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Pyszna sałatka i przepięknie podana!

    OdpowiedzUsuń
  17. A zamiast majonezu mozna dodać np. Jogurt grecki?

    OdpowiedzUsuń
  18. Aniu, zrobiłam sałatkę inspirując się Twoim przepisem. Zmieniłam jednak "spód". ;) Zamiast pieczarek u mnie jest chleb żytni z ziarnami. Sałatka jest przepyszna. Zapraszam do mnie na "degustację".
    http://www.mojewypiekiinietylko.com/2016/12/salatka-warstwowa-z-brokulem-jajkiem-szynka/#more-11382

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! Bardzo sie ciesze, ze smakowała :) Wygląda pięknie :)

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i każdy komentarz. Jest mi bardzo miło gościć Cię na moim blogu. Jeśli wypróbowałaś/łeś mój przepis i chcesz się podzielić zdjęciem, wyślij je do mnie na maila, a umieszczę je w galerii czytelników na facebooku :)

Pozdrawiam,
Ania