poniedziałek, 9 września 2013

Waniliowy ryż na mleku z gorącymi malinami i borówkami

Nie mogę przeboleć, że lato już się kończy. Razem z latem kończą się moje ulubione owoce, dlatego póki są korzystam z nich ile się da. Dziś przedstawiam Wam moje smaki dzieciństwa, waniliowy ryż na mleku, z borówkami i malinami. W dodatku gorącymi malinami. Nie pamiętam, kiedy ostatnio jadłam taki ryż, ale jedno jest pewne... pokochałam go na nowo :)





Składniki na 3 porcje:

- 100 g białego ryżu
- 600 ml mleka
2 łyżeczki miodu
- 6 ciasteczek zbożowych
- maliny
- borówki


Do rondelka wlewamy mleko i zagotowujemy. Następnie wsypujemy ryż, dodajemy 1 łyżeczkę miodu. Gotujemy ok. 15 minut, aż ryż wchłonie mleko. Ciasteczka kruszymy i większą część umieszczamy na dnie słoiczka. Następnie nakładamy ryż, owoce i ponownie ryż. W rondelku umieszczamy garść malin, dodajemy 1 łyżeczkę miodu i gotujemy chwilę, aż maliny zmiękną i powstanie mus. Gorący mus nalewamy do słoiczka. Na wierzchu układamy borówki i maliny oraz pokruszone zbożowe ciasteczka. Jemy na ciepło.







Smacznego!

25 komentarzy:

  1. Moje ulubione weekendowe śniadanko :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Mega smakowity deser, pięknie podany :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Apetyczny deserek i śliczne, bajecznie kolorowe zdjęcia:-)

    OdpowiedzUsuń
  4. To ja się poczęstuję z chęcią takim słoiczkiem :) PYCHA!

    OdpowiedzUsuń
  5. Kocham ryż na mleku. Pięknie wygląda ten deser: )

    OdpowiedzUsuń
  6. Mniam! Wygląda przepysznie!

    Jak nie lubię ryżu na słodko, to na ten bym się skusiła ;-)

    OdpowiedzUsuń
  7. kusisz!:) wieki nie jadłam ryżu na mleku, a z tymi owocami bomba!:) ja też żałuję, że lato się kończy:(

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale to uroczo wygląda! Podwójna przyjemność z jedzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  9. pyszności :) a zdjęcia cudowne!!

    OdpowiedzUsuń
  10. super pomysł na śniadanie:))

    OdpowiedzUsuń
  11. Wspaniała przemiana zwykłego ryżu na mleku w bardzo apetyczny deser :).

    OdpowiedzUsuń
  12. Wygląda smakowicie :) Rozumiem, że jedna porcja dla mnie? ;D
    Dla mnie też borówki i maliny to jedne z najlepszych owoców <3

    OdpowiedzUsuń
  13. Ale mi smaka zrobiłaś ! :D Wygląda cudnie, muszę zrobić póki jeszcze maliny są dostępne !

    OdpowiedzUsuń
  14. Doskonałość! Trochę dzieciństwa zamkniętego w prześlicznym słoiczku!

    OdpowiedzUsuń
  15. Boski ryż! I przeboleć nie mogę, jak ktoś może nie lubić ryżu na mleku? Wygląda mega apetycznie, a zdjęcia aż pachną przez monitor :D

    OdpowiedzUsuń
  16. a ja to znałam jako zwykłe danie obiadowe, które bardzo lubię..
    Zamieniłaś to w wyśmienitą wersję zarówno obiadową jak i deserową, cudo! :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ale to pięknie wygląda! Gdzie można kupić takie słoiczki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Kupiłam tu: http://makutra.com/przetwory/1248-sloik-weck-220-ml.html

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i każdy komentarz. Jest mi bardzo miło gościć Cię na moim blogu. Jeśli wypróbowałaś/łeś mój przepis i chcesz się podzielić zdjęciem, wyślij je do mnie na maila, a umieszczę je w galerii czytelników na facebooku :)

Pozdrawiam,
Ania