wtorek, 21 maja 2013

Sałatka z gruszką i serem pleśniowym

Nie wiem, jak Wy, ale ja taką sałatką mogłabym zajadać się codziennie. Bardzo lubię połączenie gruszki i sera pleśniowego. Dorzucając do tego jeszcze orzechy w miodzie, to już po prostu niebo w gębie. Polecam serdecznie! :)




Składniki na 2 porcje:

- mix sałat
- 1 duża gruszka
- 60 g sera pleśniowego
- 100 g orzechów włoskich
- 1-1,5 łyżki miodu
- kilka kropel soku z cytryny 


Sałatę układamy na talerzach. Gruszkę myjemy, kroimy na pół i usuwamy gniazdo nasienne. Kroimy na plasterki. Orzechy prażymy na suchej patelni, po czym dodajemy miód, kilka kropel z cytryny i mieszamy do rozpuszczenia. Ser pleśniowy kroimy w drobną kostkę.
Pokrojoną gruszkę układamy na sałacie, posypujemy orzechami w miodzie i serem pleśniowym. Całość polewamy naszym miodowo-orzechowym sosem.





Smacznego! 
 
inspiracja tutaj


37 komentarzy:

  1. bardzo ciekawa sałatka. Same pyszności w niej !
    idealna :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmm jak ślicznie wygląda, a smakuje pewnie jeszcze lepiej *.*

    zapraszam na trójkąciki z kurczakiem!
    http://cookplease.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak ta sałatka wygląda! Zakochałam się :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Genialne połączenie smaków! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nic dziwnego też z chęcią jadłabym ją każdego dnia:-), wygląda wspaniale:-)

    OdpowiedzUsuń
  6. pieknie wygląda. Jadłam ostatnio podobną sałatę, ale orzechy były zapiekane w miodzie i rozmarynie ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękna kompozycja i propozycja:-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Spadłaś mi z nieba z tym przepisem. Szukałam właśnie pomysłu na sałatkę z sałat i sera pleśniowego, ale ze słodką nutą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się! W takim razie daj znać czy smakowało :)

      Usuń
    2. OK! Zapomniałam sobie skopiować do pliku przepisami. Mam ostatnio taki obok zeszytu z przepisami. Połączenie gruszki z sałatkami i serem pleśniowym może być boskie! ;-D

      Usuń
  9. o kurczak, ale pięknie podana! Mniam, połączenia nie znam, ale tak pysznie wygląda..!

    OdpowiedzUsuń
  10. jak pięknie podana :) codziennie zajadam się teraz sałatkami i chętnie spróbuję Twojej propozycji :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Taka słoneczną sałatka, musi smakować wybornie , zapisuje do wypróbowania

    OdpowiedzUsuń
  12. Obłędnie wygląda, i tak też na pewno smakuje :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. pysznie wygląda:D poproszę porcyjkę:D

    OdpowiedzUsuń
  14. Strasznie taką lubię! i zawsze jak ją robie mam wrażenie że robi coś z wyższej półki. Śliczne zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
  15. Rewelacyjnie wygląda,oczy same jedzą.

    OdpowiedzUsuń
  16. idealne połączenie smaków!

    OdpowiedzUsuń
  17. muszę się przyznać, że jeszcze nigdy nie jadłam sałatki z orzechami, bardzo jestem ciekawa jak smakuje :) w ogóle, przyznam Ci się że ostatnio, myśląc o tym jak to będzie za kilka miesięcy mieszkać w innym mieście, daleko od rodziny, samemu gotować, pomyślałam sobie wtedy o Twoim blogu i Twoich przepisach :) bardzo zapada w pamięci ten minimalizm w szablonie a maksymalna perfekcja jeśli chodzi o zdjęcia :) ucieszyłabym się, gdybyś dodała jakiś przepis na takie łatwe danie obiadowe, które można zrobić dość szybko i bez użycia wielu garnków :P w sam raz na studia
    :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet nie wiesz, jak miło mi to słyszeć.. dziękuję bardzo! :) Myślę, że za kilka miesięcy będziesz miała w czym wybierać, postaram się! :)

      Usuń
  18. Nigdy nie jadłam ani sałatki z orzechami ani z serem pleśniowym :) Ale chętnie bym wypróbowała, bo lubię testować nowe jedzonko :D

    OdpowiedzUsuń
  19. wygląda wspaniale ;) jak tak samo smakuje to muszę koniecznie zrobić :P

    OdpowiedzUsuń
  20. nigdy nie jadłam sałatki z serem pleśniowym,ale to jak wygląda na zdjęciu ,zachęca! Na pewno ją spróbuję zrobić,bo mojemu facetowi na pewno będzie odpowiadała:)

    OdpowiedzUsuń
  21. O tak, to połączenie jest doskonałe. Delikatna, aromatyczna sałatka.
    Pozdrawiam ciepło:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo fajne połączenie gruszki i sera, wygląda naprawdę smacznie: )

    OdpowiedzUsuń
  23. mniam mniam, to może Ty do mnie na truskawki ze szparagami, a ja do Ciebie na gruszki z serem i orzechami? piękne kolorki...

    OdpowiedzUsuń
  24. Za gruszką nie przepadam, za orzechami w sałatce również, a ser pleśniowy lubię tylko zjeść bez niczego, a więc sałatka nie dla mnie :D

    Zapraszam do mnie na nowy wpisik ;) ilonastejbach.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Bardzo ciekawa kompozycja smakowa...

    OdpowiedzUsuń
  26. gruszka i ser pleśniowy to doskonała para, uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Uwielbiam to połączenie. Tutaj na dodatek w pięknym wizualnie wydaniu :-)

    OdpowiedzUsuń
  28. To jedyna sałatka "zielona" która smakuje mojemu mężowi;) a dziś również zaskarbiła sobie serca moich gości. Bardzo chętnie wracam do tego przepisu. Dziękuje za pomysł!:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i każdy komentarz. Jest mi bardzo miło gościć Cię na moim blogu. Jeśli wypróbowałaś/łeś mój przepis i chcesz się podzielić zdjęciem, wyślij je do mnie na maila, a umieszczę je w galerii czytelników na facebooku :)

Pozdrawiam,
Ania