sobota, 28 września 2013

Domowy sos słodko-kwaśny

Przedstawiam Wam przepis na pyszny, domowy sos słodko-kwaśny. Idealny do ryżu i kurczaka, jak również do innych dań. Smaczniejszy niż gotowce ze sklepów i zdrowszy! Warto zrobić sobie zapasy na zimę, wykorzystując warzywa i owoce, których teraz pod dostatkiem. Przepis dostałam od babci, także polecam serdecznie :)




Składniki:

- 1 kg jabłek
- 1 kg gruszek
- 1 kg śliwek
- 1 kg cebuli
- 1 kg papryki czerwonej
- 1 kg cukinii
- 1 kg pomidorów - bez skórki
- 1 kg ugotowanej marchwi

Zalewa:

- 2 litry wody
- 3/4 szklanki octu
- 5 łyżeczek soli
- 1 3/4 szklanki cukru
- liść laurowy, 
- ziele angielskie
- 4 goździki
- 2 koncentraty pomidorowe (2 x 200g)
- 2 łyżki mąki ziemniaczanej
- pieprz
- słodka papryka


Zalewę należy zagotować, po czym usunąć liść laurowy, ziele angielskie i goździki. Następnie wrzucamy pokrojone w kostkę owoce i warzywa. gotujemy ok. 30 minut. Pod koniec gotowania dodajemy 2 koncentraty pomidorowe. Zagotowujemy z 2 łyżkami mąki ziemniaczanej. (Mąkę rozpuszczamy w małej ilości zimnej wody). Doprawiamy pieprzem i papryką. Gorący sos przekładamy do słoików. Nie pasteryzujemy.

Z podanej ilości wychodzi ok. 18 sporych słoików.






Smacznego!

26 komentarzy:

  1. Ten sos miałby u mnie mnóstwo zastosowań.
    Pyszny!

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam sos słodko - kwaśny :) i do kurczaka i do ryby :) muszę Twój spróbować chociaż te owoce mnie przerażają :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zrobię mojemu chłopakowi :D Będzie zadowolony :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubie, ale do słoików nigdy nie robiłam. Ciekawy mix owoców dodany;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Już czuję jego smak w połączeniu z makaronem ! Pychota :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Musi mieć świetny smak. Te owoce, a przede wszystkim śliwki intrygują: )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda :) Sama czytając przepis zastanawiałam się co tu robią te owoce? Gdzie ananas? Ciekawe połączenie, więc trzeba było spróbować i powiem szczerze, że sos jest świetny.

      Usuń
  7. Świetna alternatywa dla gotowców w słoiczkach. To moj ulubiony sos, natomiast nigdy nie robiłam go w ten sposób, na pewno go wypróbuję !

    OdpowiedzUsuń
  8. świetny przepis :) aż mam ochotę zrobić taki sos!

    OdpowiedzUsuń
  9. Domowy sosik- coś pysznego!

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękne zdjęcia i cudowny przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo mi się spodobał ten sosik:) Mam zatem pytanie, czy mogę nieco zmiejszyć ilość octu?

    OdpowiedzUsuń
  12. Skład niewątpliwie na bogato, ciekawa jestem smaku takich połączeń
    PS ślicznie ozdobione słoiczki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a dziękuję :) skład idealnie się ze sobą komponuje ;)

      Usuń
  13. oo ale świetny! ja znam zupełnie inny przepis... z ananasem itp, nie ma tam ani jabłek ani gruszek

    OdpowiedzUsuń
  14. bogactwo smaku i aromatu, z pewnością będzie lepszy od sklepowych

    OdpowiedzUsuń
  15. Sos wyszedł pyszny! Więcej nie kupię gotowców ze sklepu!

    OdpowiedzUsuń
  16. Zrobiłam, spróbowałam i przepadłam :) Sos jest przepyszny:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i każdy komentarz. Jest mi bardzo miło gościć Cię na moim blogu. Jeśli wypróbowałaś/łeś mój przepis i chcesz się podzielić zdjęciem, wyślij je do mnie na maila, a umieszczę je w galerii czytelników na facebooku :)

Pozdrawiam,
Ania