sobota, 31 sierpnia 2013

Dżem miętowe jabłuszko

Kolejny dżem, jaki chcę Wam pokazać to dżem jabłkowo-miętowy. Dostałam niedawno słoiczek takiego dżemu, tak mi zasmakował, że postanowiłam  zrobić swoją wersję.



Składniki na 2 duże słoiczki:

- 7-8 dużych jabłek
- 3 łyżki cukru
- garść świeżej mięty

Jabłka obieramy, usuwamy gniazda i kroimy na drobne kawałki. Gotujemy na małym ogniu do rozgotowania się jabłek. Czas gotowania zależy od rodzaju jabłek, u mnie trwało to ok. 30 minut. Następnie dodajemy cukier, drobno posiekaną miętę i gotujemy kilka minut. Gotowy dżem przekładamy do słoiczków. Pasteryzujemy 15 minut.





 Smacznego!

22 komentarze:

  1. To musi być bajecznie genialne w smaku,chyba się skuszę i zrobię,pozdrawiam cieplutko (nogawkuchni.blogspot.com)

    OdpowiedzUsuń
  2. jabłkowe przetwory jeszcze przede mną :) do kilku słoiczków dodam miętę, na pewno!

    OdpowiedzUsuń
  3. Taki dżemik jest pewnie cudownie orzeźwiający:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Niedawno skończyłam słoiczek tej pyszności :D

    OdpowiedzUsuń
  5. www.anielskieprzysmaki.pl-to ja poproszę i porównam i jeszcze jakiś pyszny widziałam.:)Pozdrawiam Monika Sz

    OdpowiedzUsuń
  6. też mam taki w planach :) robiłam ostatnio tartę jabłkowo - miętową, świetne połączenie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Musi być pyszny, chyba mnie namówiłaś na zrobienie takiego dżemu :) Czy mięta musi być świeża, czy może być mrożona?

    OdpowiedzUsuń
  8. Takiego połączenia nie znałam, ale chyba to świetny pomysł!;)

    OdpowiedzUsuń
  9. po raz pierwszy spotykam się z takim smakiem, super pomysł

    OdpowiedzUsuń
  10. No bardzo ciekawy! Napój o takim smaku lubię, to połączenie ogólnie też, czemu jeszcze nie jadłam takiego dżemu? :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Podoba mi się to połączenie mięty i jabłek! Musi świetnie smakować!

    OdpowiedzUsuń
  12. Ojej łyzką prosto ze słoja, bez niczego innego już, wszystko inne zbędne:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ależ kusicie dżemami! :) Czytałam o marchewkowym, z cukinii a tu mięta i jabłuszko, no brać tylko łyżkę i wyjadać dżem :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Tak, tak tylko brać łyżeczkę i można wyjadać ze słoika :D

    OdpowiedzUsuń
  15. 2 słoiczki na zimę zrobione! A.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i każdy komentarz. Jest mi bardzo miło gościć Cię na moim blogu. Jeśli wypróbowałaś/łeś mój przepis i chcesz się podzielić zdjęciem, wyślij je do mnie na maila, a umieszczę je w galerii czytelników na facebooku :)

Pozdrawiam,
Ania