niedziela, 9 listopada 2014

Gruszka w cieście francuskim z czekoladą i żurawiną

Gruszka + ciasto francuskie? Brzmi banalnie. Dziś postawiłam na bardziej efektowną prezentację. Pyszna gruszka w cieście francuskim, wypełniona czekoladą, orzechami i podana z żurawiną. Przygotowanie nie zajmie Wam dużo czasu, a piękna prezentacja na talerzu z pewnością będzie miłym zaskoczeniem dla niespodziewanych gości.




Składniki:

- 4 duże, twarde gruszki
- opakowanie ciasta francuskiego
- 50 g gorzkiej czekolady 
- 1 łyżka orzechów włoskich
- 1 łyżka orzechów laskowych
- jajko
- 4 łyżki żurawiny ze słoiczka


Gruszki myjemy i obieramy. Przecinamy na dwie części w połowie wysokości. Wydrążamy gniazdo nasienne. Do środka wkładamy kawałki czekolady i orzechy, następnie składamy gruszki. Ciasto francuskie kroimy w paski. Owijamy gruszki. Z pozostałego ciasta wycinamy listki. Gotowe gruszki smarujemy rozbełtanym jajkiem. Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180 stopni ok. 30-35 minut. Podajemy z żurawiną.



Smacznego!

16 komentarzy:

  1. Fantastycznie wygląda, wiem, że bardzo by mi smakowała; ))

    OdpowiedzUsuń
  2. Obłęd! :)
    Świetne masz pomysły!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow... jak ta gruszka pięknie wygląda. Chyba się skuszę i zrobię...

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie mam miłych doświadczeń z gruszką ale ta wyglada na prawde efektownie! Już słysze te ochy i achy gości :D super pomysł!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! :) Przepis jest szybki i prosty! Zachęcam do spróbowania :)

      Usuń
  5. świetne! :) gruszka w takim wydaniu prezentuje się wyśmienicie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. wyśmienicie wygląda aż by się zjadło nawet o tak późnej porze

    OdpowiedzUsuń
  7. czy ty wysłałaś ten przepis na konkurs czy ktoś się podpiął? http://wkuchnizwedlem.wedel.pl/konkurs/przepis/Gruszka-w-cie%C5%9Bcie-francuskim-z-czekolad%C4%85-i-%C5%BCurawin%C4%85

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak to ja wysłałam :) Dziękuję za czujność :)

      Usuń
  8. Świetnie wyglądają te gruszki :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i każdy komentarz. Jest mi bardzo miło gościć Cię na moim blogu. Jeśli wypróbowałaś/łeś mój przepis i chcesz się podzielić zdjęciem, wyślij je do mnie na maila, a umieszczę je w galerii czytelników na facebooku :)

Pozdrawiam,
Ania