poniedziałek, 4 listopada 2013

Tarta z bananami i czekoladą

Lubicie połączenie bananów i czekolady? Jeśli tak to ten przepis jest właśnie dla Was. Zapraszam!





Składniki (na 1 tartę lub 4 mini tarty):

150 g mąki pszennej
- 50 g cukru pudru
- 50 g zimnego masła
- 1 jajko
- szczypta soli
- 3 banany
- 100 g gorzkiej czekolady
- 400 g śmietanki 30%
- ćwiartka cytryny
- 1 łyżeczka cukru pudru


W misce umieszczamy mąkę, cukier puder i szczyptę soli. Zimne masło drobno siekamy i zagniatamy wszystkie składniki. Dodajemy jajko i dość szybko wyrabiamy ciasto. Gotowe ciasto owijamy folią spożywczą i wkładamy na 20 minut do lodówki. Formę do tarty smarujemy masłem. Schłodzone ciasto należy rozwałkować, podsypując je mąką. Następnie ciasto przekładamy do foremki, dociskamy i wyrównujemy. Nakłuwamy całość widelcem i odstawiamy do lodówki na kolejne 15 minut. W międzyczasie nagrzewamy piekarnik do temperatury 170 stopni. Ciasto przykrywamy folią aluminiową i obciążamy groszkami lub fasolą. Pieczemy 20 minut, następnie zdejmujemy folię i pieczemy kolejne 10 minut, do uzyskania złotego koloru. Upieczone ciasto odstawiamy do przestygnięcia. Czekoladę (90g) rozpuszczamy w kąpieli wodnej, dodajemy 100 g śmietanki i mieszamy do połączenia składników.Odstawiamy do przestygnięcia. Resztę czekolady ścieramy na tarce Banany kroimy w plasterki i skrapiamy je cytryną. Kremówkę ubijamy, dodajemy cukier puder. Na dno tarty wylewamy czekoladę, następnie układamy banany i wierzch przykrywamy kremówką. Gotowe tarty obsypujemy wiórkami czekolady i wstawiamy do lodówki.





Smacznego!

33 komentarze:

  1. Boże, to cudowne... Jestem w raju :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Mistrzostwo świata te mini tarty! Zachwycają, ach :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Taka tarta musi być boska! W weekend robię!

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie będę mogła teraz spać! :) Pozdrawiam Kaśka

    OdpowiedzUsuń
  5. Tarta wygląda bajecznie! Z bananami robiłam raz i zdecydowanie było to jedno z najlepszych deserów jakie jadłam (nie licząc serników ;))
    Twojej środek tak kusi, że zaraz bym się na nią rzuciła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również uważam, że to jedna z lepszych. Pozdrawiam! :)

      Usuń
  6. pyszne połączenie w fantastycznej formie, mmm... :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jakie piękne<3 To połączenie jest przepyszne!

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja lubię :) Taka tarta dla mnie byłaby idealna :)

    OdpowiedzUsuń
  9. nooo i jestem totalnie mu oddana! A jak one ładnie wyglądają, mniaaaam!

    OdpowiedzUsuń
  10. Coś wspaniałego! Zdjęcia totalnie mnie oczarowały!;)

    OdpowiedzUsuń
  11. chyba jednak nie powinnam wchodzić na takie przepisy o tej porze :)
    czekolada i banan to połączenie wręcz idealne niczym truskawka i śwmietana czy też szpinak i czosnek (hmm z tym ostatnim może trochę się zagalopowałam :D )
    wspaniałe małe słodkości! mniam!

    OdpowiedzUsuń
  12. polączenie doskonałe:)
    nota bene u mnie za chwile sernik bananowo-czekoladowy:)
    tarta wygląda bardzo kusząco

    OdpowiedzUsuń
  13. Idealne, banan i czekolada, marzenie i pychota:)

    OdpowiedzUsuń
  14. pyszności serwujesz :) mam ochotę na taką tartę!

    OdpowiedzUsuń
  15. Wersje mini wyglądają idealnie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. to jedna z moich ulubionych tart:) wstyd się przyznać ale na cięższe babskie dni, kupuję sobie taką gotową i cała moja:)

    OdpowiedzUsuń
  17. lubimy, lubimy bardzo :)
    tarta pięknie się prezentuje - a w przekroju jak pod linijkę :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Jutro sama zrobie taka tarte bo wyglada cudnie!

    OdpowiedzUsuń
  19. Tarta wygląda cudownie i smakowicie!
    Mam tylko pytanie, nie doczytałam się na ile porcji jest przepis i na jakie wielkie naczynka - składniki mam i planuje ją upiec w piątek :3
    Jeśli byś mogła, to odpowiedz u mnie na bologu http://martoslawa.blogspot.com/ Z góry bardzo Ci dziękuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje bardzo za odpowiedź! Własnie biorę się do pracy :3

      Usuń
  20. Ojeej, cudownie wyglądają te tarty. Boskie :-D

    OdpowiedzUsuń
  21. W skladnikach jest jedno jajo a w przepisie nie wspominasz o nim. Co z nim zrobic? ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam. Jajko wykorzystujemy do przygotowania ciasta. W przepisie jest informacja. Pozdrawiam :)

      Usuń
  22. A ja mam pytanie z innej beczki ;) Gdzie można kupić takie niebieskie drewnie tło?

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i każdy komentarz. Jest mi bardzo miło gościć Cię na moim blogu. Jeśli wypróbowałaś/łeś mój przepis i chcesz się podzielić zdjęciem, wyślij je do mnie na maila, a umieszczę je w galerii czytelników na facebooku :)

Pozdrawiam,
Ania