czwartek, 18 lipca 2013

Ciasto pianka z galaretką i czereśniami

Dziś przepis na ciasto dla zwolenników serników na zimno i pianek. Lekka pianka z galaretką i pysznymi, soczystymi czereśniami.



Składniki (forma 23 cm):

- 100 g biszkoptów
- 60 g masła
- 1 galaretka truskawkowa
- 400 g śmietanki 30%
 - 500 g czereśni
- 1 - 1,5 galaretki wiśniowej

Biszkopty miksujemy malakserem, dodajemy roztopione masło. Mieszamy do połączenia składników.  Dno formy wykładamy papierem do pieczenia. Następnie wykładamy masę biszkoptową i uklepujemy. Odstawiamy do lodówki. Truskawkową galaretkę rozpuszczamy  w 250 ml wody. Ubijamy śmietankę. Cały czas ubijając dodajemy tężejącą galaretkę. Masę wykładamy na formę i wkładamy na godzinę do lodówki. Galaretkę wiśniową  rozpuszczamy w 500 ml wody. Jeśli chcemy, aby galaretki było więcej tak jak u mnie. Dajemy 1,5 galaretki na 750 ml wody. Czereśnie myjemy i usuwamy pestki. Układamy na piankę. Następnie zalewamy wystudzoną galaretką i wkładamy na 2-3 godziny do lodówki.


Smacznego!

29 komentarzy:

  1. aaaaaa boskie!:) kocham czereśnie i ciacha na zimno:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda pysznie, a takie ciasta uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. cudowny :) dobrze że dziś jadłam swój sernik na zimno bo by Ci go zabrała :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękny! Już chyba końcówka czereśni :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie na działce jeszcze jest sporo, w sklepach i na targach również :)

      Usuń
  5. Czereśnie już się kończą ale pewnie można i inne owoce wykorzystać, bo takie ciasto to przez cały rok chce się jeść :))

    OdpowiedzUsuń
  6. wygląda świetnie i te czereśnie...mmm: )

    OdpowiedzUsuń
  7. O tak, to dla mnie właśnie ten kawałek, bom ja miłośniczka wszelkich pianek i serników na zimno :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. nie ma nic lepszego na deser na upalne dni :) taki "serniczek" przebija nawet lody :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jakie piękne ciastom widać że rozpływa się w ustach :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wygląda wspaniale, właśnie zastanawiałam się co zrobić z czereśni, już wiem :)

    OdpowiedzUsuń
  11. ja tak uwielbiam czereśnie , że kiedy tylko kupię to od razu zjadamy :)
    pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  12. Kiedy siadałam do kompa moją misją było znalezienie ciasta na weekend. Wchodzę do Ciebie i już widzę co zrobię! Wygląda pięknie, i zdążę jeszcze wykorzystać czereśnie nim się skończą :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Moja mama robi coś podobnego :) Pyszne i lekkie, idealne na upały!

    OdpowiedzUsuń
  14. Przepis idealny dla mnie! ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. o ja.. boskość :D
    Ale jak ty to zrobiłaś, że ta galaretka tak prosto ci się ukroiła? Moja marzenie, hahaha :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Jedno z moich ulubionych ciast. Wersji z czereśniami nie próbowałam, ale uwielbiam połączenie galaterki z owocami, biszkoptem i śmietaną. Wygląda pięknie!:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Czy zamiast miksowania biszkoptów z masłem można użyć całych biszkoptów na spód?

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i każdy komentarz. Jest mi bardzo miło gościć Cię na moim blogu. Jeśli wypróbowałaś/łeś mój przepis i chcesz się podzielić zdjęciem, wyślij je do mnie na maila, a umieszczę je w galerii czytelników na facebooku :)

Pozdrawiam,
Ania