niedziela, 17 lutego 2013

Tort bezowy

Przyszedł czas i na mnie.. co z tego wyjdzie? Nie wiem, ale kto nie próbuje, ten nie wie, jak to smakuje.. Powiadają :) Blog dotyczyć będzie mojej pasji do gotowania...


 Dziś przedstawiam mój torcik bezowy z brzoskwiniami i malinami.



Składniki na 2 bezy o średnicy ok. 22 cm:

- 6 białek
- 1 i 1/3 szklanki cukru pudru
- 1 łyżeczka octu winnego
- 1 łyżeczka mąki ziemniaczanej


Białka ubijamy na sztywną pianę, pod koniec ubijania dodajemy stopniowo cukier, ocet winny i mąkę ziemniaczaną. Na blaszce rozkładamy papier do pieczenia i rysujemy 2 okręgi o średnicy ok. 22 cm. Nakładamy naszą masę białkową. Piekarnik nagrzewamy do 150 stopni. Do nagrzanego piekarnika wkładamy naszą masę i po 5 minutach zmniejszamy temperaturę do 120 stopni. Pieczemy bezy ok. 1,5 godziny. Studzimy przy uchylonym piekarniku. Bezę najlepiej zrobić dzień wcześniej, jeśli mamy taką możliwość.


Składniki na krem:

- 250 ml serka mascarpone
- 330 ml śmietany kremówki 30%
- łyżeczka cukru pudru


Ubijamy śmietankę, dodajemy łyżeczkę cukru pudru. Pod koniec ubijania dodajemy serek mascarpone i jeszcze chwilę miksujemy.

Gotowy okręg bezowy kładziemy na paterę, nakładamy 1/2 naszej masy, na masę kładziemy pokrojone brzoskwinie, przykrywamy naszą drugą bezą. Następnie wykładamy resztę naszej masy i dekorujemy wierzch brzoskwiniami. Mrożone maliny wrzucamy do rondelka, podgrzewamy z cukrem, aż powstanie nam sos malinowy...gdy wystygnie polewamy nim nasz kawałek torcika.


Smacznego! :)


18 komentarzy:

  1. Smacznie wygląda ...

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale bym sobie coś takiego zjadła!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale apetycznie wygląda ! Jak będę miała czas na pewno wypróbuje ten przepis ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję, Twój zapowiada się apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zapowiada się bosko, ale mi "smaka" narobiłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  6. No i mnie złapałaś! Torty bezowe to moja wielka miłość od lat <3

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ładny blog, zapowiada się ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Przyszłam sprawdzić czy jest jakiś nowy wpis a tu cisza. Szkoda.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło z tego powodu :) ale jak widzisz dopiero zaczynam.. potrzebuję trochę więcej czasu :)

      Usuń
  9. Beza! uwielbiam, tylko czemu to wszystko takie kaloryczne :( :P

    OdpowiedzUsuń
  10. apetycznie wygląda:) szkoda,że jestem na diecie:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wygląda pięknie!:) Nigdy jeszcze nie robilam takich dużych bez a tym bardziej tortów bezowych:) hyba będę musiała w końcu zaryzykować:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i każdy komentarz. Jest mi bardzo miło gościć Cię na moim blogu. Jeśli wypróbowałaś/łeś mój przepis i chcesz się podzielić zdjęciem, wyślij je do mnie na maila, a umieszczę je w galerii czytelników na facebooku :)

Pozdrawiam,
Ania