niedziela, 15 grudnia 2013

Pierniczki świąteczne (szybkie)

Pyszne, aromatyczne pierniczki dla spóźnialskich, nie wymagają długiego leżakowania, zaraz po upieczeniu są miękkie i bardzo smaczne. Między 3 a 7 dniem są najlepsze, o ile nikt ich wcześniej nie zje! Ciężko się opanować, aby ich nie podjadać :) Pierniczki nie pękają, zachowują swój kształt, idealnie nadają się do lukrowania Polecam!




Składniki:

 - 400 g mąki pszennej tortowej
- pół szklanki miodu
- 120 g masła
- 120 g cukru pudru
- 1 jajko
- 1 żółtko
- 2 łyżki przyprawy do piernika
- 1 łyżeczka cynamonu
- 1 płaska łyżeczka kakao
- 1/4 łyżeczki proszku do pieczenia
- większa szczypta soli

Miód, masło i cukier umieszczamy w rondelku, podgrzewamy do połączenia się składników. Gotową masę odstawiamy, aby przestygła do temperatury pokojowej. W misce mieszamy wszystkie suche składniki, po czym dodajemy jajko i żółtko oraz przestudzona masę. Wszystko miksujemy do uzyskania jednolitej masy. Zagniecione ciasto owijamy folią spożywczą i umieszczamy w lodówce na 2-3 godziny. Schłodzone ciasto dzielimy na pół, blat podsypujemy mąką i rozwałkowujemy na placek o grubości ok. 3 mm. Pierniczki wyjdą pulchniutkie i miękkie. Jeśli rozwałkujemy ciasto bardzo cienko wyjdą twardsze. Pierniczki układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i wstawiamy do nagrzanego piekarnika do 180 stopni na 6-7 minut, po czym szybko zdejmujemy z blachy i odstawiamy do przestygnięcia.






Smacznego!
inspiracja tutaj

26 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakie słodziasne piernikowe ludki :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w zeszłym roku podziwiałam, w tym upiekłam. Są pyszne! i faktycznie, gotowe od razu do jedzenia ;) mam nadzieję, że do Świąt jeszcze coś z nich zostanie.. :D dziękuje za przepis!

      przy okazji chciałam życzyć spokojnych i radosnych Świąt :)

      Usuń
    2. Bardzo się cieszę! :) Dziękuję za życzenia i również życzę Wesołych Świąt! :)

      Usuń
  3. jakie cudowne! ach, ach, ach :] piernikowe potworki ! :p

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale urocze ! Napiłabym się teraz dobrej latte w towarzystwie takiego ludzika z piernika :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszę wypróbować ten przepis :] Widzę, że kubki z reniferami z Home&you rządzą w całej blogosferze :]

    OdpowiedzUsuń
  6. Ten zanurzony w kubku mój faworyt :) świetnie wyglądają!

    OdpowiedzUsuń
  7. mam pytanie, z przepisu wychodzi, że dodajemy jedno CAŁE jajko i jedno żółtko, tak?
    i czy jak dodam mąkę pszenną babuni to będzie jakaś różnica?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się, dodajemy 1 całe jajko i 1 żółtko. Co do mąki to tortowa jest najlżejsza, używając innej mąki ciasto może wyjść bardziej kruche

      Usuń
  8. Ile pierniczków wyjdzie z tego przepisu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko zależy od wielkości foremek, ja używałam różnych, wyszło mi ok. 60 sztuk :)

      Usuń
  9. piękne zdjęcia robisz :) pierniczki jak malowane!

    OdpowiedzUsuń
  10. Śliczne ludziki ,Pozdrawiam i życzę cudownych Świąt:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Te pół szklanki miodu to ile mniej wiecej gramów lub mililitrów? teraz każda szklanka jest inna...

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i każdy komentarz. Jest mi bardzo miło gościć Cię na moim blogu. Jeśli wypróbowałaś/łeś mój przepis i chcesz się podzielić zdjęciem, wyślij je do mnie na maila, a umieszczę je w galerii czytelników na facebooku :)

Pozdrawiam,
Ania